Kjøpsvilkår

Adresse:
ScaleNordic as
Ingeniør Rybergs gate 99
3027 Drammen

E-post: 
mail@scalenordic.no

Telefon: 
+47 23 65 05 76

Organisasjonsnummer: 
922 704 309 MVA

Kontaktskjema

Vi gjør vårt beste for at du skal ha en god opplevelse når du handler hos ScaleNordic AS. Disse vilkårene gjelder for kjøp på scalenordic.no. Når du legger inn en bestilling på scalenordic.no godkjenner du samtidig våre kjøpsvilkår og vår personvernerklæring.

ScaleNordic AS betjener kun næringsdrivende, og det kreves at du har et  organisasjonsnummer for å handle hos oss.

Trygt kjøp
Vi har som mål å ha den absolutt beste sikkerhet rundt salg på internett, håndtering av personopplysninger og betaling. Vi har derfor tilpasset vår virksomhet til kravene norske myndigheter, gjennom Distansehandel Norge, har satt for trygg internett handel.

Betaling
Du vil bli belastet for ordrebeløpet når din pakke blir sendt fra oss. Alle priser vises uten 25% moms, men dette kan slåes på øverst i skjermbilde, hvis du ønsker priser inkludert 25% mva.  Ingen andre avgifter enn det som står som totalsum i kassen tilkommer ved kjøp. Som kunde hos scalenordic.no kan du velge om du vil betale med faktura, vipps eller kort. Vi godtar alle vanlige debet- og kredittkort.  Alle våre priser er oppgitt i Norske kroner.

Partene
Selger er ScaleNordic AS. 

Kjøper er den bedriften som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og vil videre bli omtalt som du i disse kjøpsvilkårene.

Pris
Vi tar forbehold om eventuelle prisfeil på scalenordic.no, og at kjøpsavtalen kan bli hevet dersom avviket er så stort at kunden burde ha skjønt at prisen ikke stemmer. Vi gjør oppmerksom på at priser kan endres som en følge av omstendigheter ScaleNordic AS ikke råder over, for eksempel valutaendringer.  . 

Frakt og gebyr
Alle våre forsendelser går med Bring og Postnord. Varer kan også hentes på vårt lager i Drammen

Dersom vi ikke kan levere hele din bestilling komplett tar vi kontakt med deg før vi sender ut

Uavhentede pakker
Hentefrist for pakker er to uker. Om den ikke hentes innen da sendes den automatisk tilbake til oss. Du vil da få en anmerkning i kunderegisteret, som innebærer at du ikke kan foreta nye bestillinger. For å løse opp denne sperren må du ta kontakt med oss.

Når du har bestilt varen til deg får du først en hentemelding. Om du da ikke henter varen får du en purring. Henter du fortsatt ikke varen etter purring fakturer vi deg  til dekning av våre kostnader til porto, returporto og merarbeid.  

Garanti, reklamasjon, avbestilling og retur
De fleste produkter på scalenordic.no selges med 12 måneders garanti, dersom ikke annet er avtalt. Enkelte produsenter kan ha en lenger garantiperiode. 

Dersom du mot formodning har mottatt feil produkter eller oppdager at du har bestilt feil produkter, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burda ha oppdaget, sende inn en mail til oss. Dersom du ikke melder fra til oss om feilen innen rimelig tid vil du miste retten til å reklamere på feilsendte produkter. 

Dersom det skulle oppstå en feil på produktene du har bestilt fra scalenordic.no innenfor garantiperioden må du gi beskjed om dette, så vil vi vurdere om feilen eventuelt helt eller delvis omfattes av garantien. 

Dersom du ønsker å returnere eller avbestille et produkt eller en ordre må dette avtales med ScaleNordic AS. 

Ved reklamasjon eller retur er det kunden som dekker fraktkostnader dersom ikke annet er avtalt. 

Retur av varer - Angrerett
Angrerettloven gjelder ikke for kjøp/avtaler mellom virksomheter. Selger gir ikke angrerett på leveranse av produkter, så fremt annet ikke er skriftlig avtalt.

Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Ved salg til forbruker gjelder reklamasjonsreglene i henhold til kjøpslovens § 32, nr. 3. Ved salg i næring kan det avtales kortere reklamasjonsregler enn hva som fremgår av kjøpsloven (jf Kjøpsloven §3) . Dersom annet ikke er avtalt, selges produktene med 12 måneders reklamasjonsfrist for feil/mangler

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes Selgeren muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes Selgere skriftlig via e-post, eller via kontaktskjemaet på nettsiden.

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Selgeren, betaler Selgeren ikke disse utgiftene.

Alle returer/reklamasjoner må godkjennes av Selger. Kjøper plikter å sende varen forsvarlig tilbake til selger ved reklamasjon.

Personvern
Retningslinjer for personvern og cookies for ScaleNordic AS finner du i vår personvernerklæring.

Endring av vilkårene
ScaleNordic as forbeholder oss retten til å endre kjøpsvilkårene. Vi gjør oppmerksom på at kjøpsvilkårene også kan endres som en følge av lovendringer.

Meny

Innstillinger

Trykk for flere produkter.
Ingen produkter ble funnet.